February 22, 2018

Wielka encyklopedia Motoryzacyjna. Od Forda-T po BMW

Bugatti typ 41 bardziej znany jako „Royale” – limuzyna produkowana w latach 1929–1933 przez francuskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne Bugatti.

W początku kwietnia 1913 roku Ettore Bugatti tak pisał do swojego przyjaciela o swoim pomyśle na nowy model: Samochód będzie większy niż Hispano-Suiza, ale jednocześnie lżejszy i bez problemu osiągał będzie 150 km/h. Wewnątrz auta zapewniona będzie całkowita cisza. Nie muszę Ci pisać, że produkcja będzie bardzo ograniczona. Każdy samochód będzie dostarczany do klienta po przejechaniu 1 000 km jazdy testowej oraz będzie objęty 5 letnią gwarancją. Auto będzie wyjątkowo drogie i nie będzie się go dało porównać z żadnym innym pojazdem tej klasy.

W latach 1929–1933 wyprodukowano zaledwie 6 egzemplarzy Bugatti Royale, z czego tylko 3 zostały sprzedane, a 3 pozostały do użytku dla członków rodziny.

Na targach motoryzacyjnych Olympia Show w Londynie w roku 1932 jedno z podwozi było oferowane za cenę 6 500 funtów, która stanowiła równowartości dwóch egzemplarzy najdroższego w owym czasie modelu Rolls-Royce.

Dane techniczne

Ogólne:

  • Lata produkcji: 1929 – 1933
  • Cena w chwili rozpoczęcia produkcji (1932):6 500 GBP(za podwozie)
  • Liczba wyprodukowanych egzemplarzy : 6
  • Zbiornik paliwa: 190 litrów
  • Masa własna: 3175 kg
  • Długość nadwozia : 6,4 m

Opony:

  • Przód: 6.75 R 24
  • Tył: 6.75 R 24

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 161 km/h
  • Moc maksymalna: 275 – 300 KM
  • Przyspieszenie 0-97km/h: 18 sek.

Napęd:

  • Typ silnika: R8
  • Pojemność: 12 763 cm³
  • Napęd: tylna oś
Bugatti